Polar Explorerin historiaa

Polar Explorer rakennettiin vuonna 1976 Hampurissa, Saksassa. Sen alkuperäinen nimi oli silloin Schnoorturm. Siihen mennessä rakennettiin kolme muuta identtistä jäänmurtajaa: Schepelsturm, Herdentor ja Werdertor.
Näillä aluksilla oli ainutlaatuinen muotoilu noihin aikoihin ja ne rakennettiin ensimmäisiksi monitoimialuksiksi. Näiden alusten ainutlaatuisuus oli, että ne pystyivät liikennöimään Pohjanmeren avoimilla ja jään peittämillä vesillä. Nämä alukset voisivat toimia sekä jäänmurtaja-, huolto- että hinaaja-aluksina samanaikaisesti ja tarjota palveluja huomattavasti halvemmalla kuin 2-3 yhden tehtäväaluksen ryhmä.

Vuosina 1976-1980 Schnoorturm (Polar Explorer) työskenteli jäänmurtajana Kielin satamassa (Saksa). Myöhemmin vuonna 1981 se myytiin Newfoundlandiin (Kanada), jossa se toimi jäänmurtajana ja huoltoaluksena vuoteen 1985 asti.

Sen jälkeen se toimi ympäri maailmaa hinaajana, huoltoaluksena sekä kaapeleiden laskejana merellä. Vuonna 1991 alus rakennettiin kokonaan uudelleen ja se aloitti työskentelyn Norjan öljyteollisuudessa Jäämerellä. Sen tehtävänä oli toimittaa sementtiä vedenalaisten putkien täyttämiseksi. Vuodesta 2016 lähtien se on työskennellyt matkailualalla as Polar Explorer Ruotsissa.

Schnoorturm 1976-1980 koeajolla Pohjanmerellä.
Telakan lippu liehuu edelleen satamapihalla.

Talvella 1979 alusta käytettiin Kielin vesi- ja merenkulkuosastolle kuuluvaa jäänmurtajaa HANSE (2,771 1966 BRT / 62) yhdessä Hapag-Lloyd AG:n TS -742 POWERin (1976 BRT / XNUMX) kanssa. Hampurissa, murtaakseen jään Kielin lahdella.

Schnoorturm 1976-1980. Maaliskuussa 1979 Kielin vuonossa.

Schnoorturm 1976-1980

Saksalainen höyrylaivayhtiö Hansa ilmoitti 18. elokuuta 1980 Bremenin maksukyvyttömyydestä Bremenin käräjäoikeudessa.

1980-1981: myyty 1. syyskuuta 1980 VVG:n huoltoalukselle Verwaltungs-Gesellschaft mbH, Bremen (johtaja: VTG supply shipping GmbH, Bremen).
Rekisteröity 19. maaliskuuta 1981, Hansashore Canada Inc., St. John's – Nfl. / Kanada (Johtaja: VTG United Tanklager und Transportmittel GmbH, Hampuri).

1981-1985: Vuonna 1983 johto vaihtui Crosbie Offshore Services Ltd:n siirtoon. Perustettu vuonna 1985 Offshore Supply Associationiin Kanadaan, St. John's-Nfl. / Kanada (Crosbie Offshore Services Ltd.).

1985-1986: Rekisteröity vuonna 1986 VTG Supply Boat Liberia Inc:lle, Monrovia / Liberia (johtaja: VTG supply shipping GmbH, Bremen).
11 klo 30:1986 paikallista aikaa, murtui hinausmatkalla Yhdysvalloista Taiwaniin amerikkalaisten purkualusten TRADER (21 00 BRT / 13,486) kanssa ex. Amco Trader ja VOYAGER (1945 13,487 BRT / 1944) ex. Amco Voyager tulipalo konehuoneessa paikassa 10° 45′ N / 99°11′ W noin 800 nm Panaman rannikosta.
Koska tulipaloa ei voitu sammuttaa, miehistö soitti hätäpuhelun ja poistui koneesta. Miehistö ottaa vastaan ​​amerikkalaisen turbiinitankkerin KEYSTONER (11,368 1953 BRT / XNUMX).

Schnoorturm 1985-1986. 6. joulukuuta 1986 hinausmatkan aikana. Tuli myös
tuhosi päällirakenteen.

7. joulukuuta 1986 törmäsi panamalaisen moottorihinaajan PANAMA CHIEF (837 BRT/ 1973) kanssa Balboassa / Panamassa. Se julistettiin kokonaistappioksi.
Myyty Panama Air Marine Safety & Supply Inc:n kautta 03 hintaan 25 1987 USD Cross Caribbean Services Ltd., Panama.

1987: saapui hinauksessa Conastil Shipyardille Cartagena / Columbia korjattavaksi 7. toukokuuta 1987.
Se nimetään uudelleen Uusi.

Hyly telakalla Cartagenassa.

Vuonna 1987 myytiin Eide UK, Douglas – Isle of Man / Iso-Britannia ja konsernin omalle telakalle Eide Contracting A/S, Hoylandsbygd / Norja, laajennettu ja uusittu 7.50 m. Alus mitataan uudelleen: 1,976 593 BRT 1,791 NRT 10 04 tdw. Otettu takaisin käyttöön 1991 Eide UK Ltd.:lle, Douglas – Isle of Man / Iso-Britannia (johtaja: Farstad Shipping Ltd).

1991-1993: rekisteröity vuonna 1993 yhtiölle Eide Shipping Ltd. UK, Aberdeen / Iso-Britannia (johtaja: Seaforth Marine Services Ltd).
Se nimetään uudelleen Auringon painija.

1993-1994:

Sun Wrestler 1993-1994

Vuonna 1994 se myytiin Loki Shipping Ltd.:lle, Aberdeen / Iso-Britannia (johtaja: Seaforth Marine Services Ltd.).

1994-1998: joulukuusta 1997 alkaen johto on Acomarit (UK) Ltd:n toimesta. 12. marraskuuta 1998 alkaen johto siirtyy Specialist Marine Services Ltd.:lle, Hull / Iso-Britannia ja laiva nimetään uudelleen Valtiomies.

1998-2008:

Valtiomies 1998-2008. Bunkkerointiin laiturilla.
Korjauksen jälkeen sillat uusittiin kokonaan, keula sai suojakaiteen ja ei niin näkyvää laajennusta 7.50 m.

Stateman 1998-2008 Aberdeenissa.

Myyty 29. huhtikuuta 2008 Eide Marine Services AS:lle, Hoylandsbygd / Norja (johtaja: Eide Marine Services AB, Nasau/ Bahama).

2008-2009:

Valtiomies 2008

2008-2015: 29,2008. huhtikuuta XNUMX se nimetään uudelleen Eide painija.

Eide Wrestler 2008-2016

2016: “Marine News” Maaliskuu 2017 tiedottaa: Myytiin vuonna 2016 Rederi AB:lle Nestorille Ruotsissa ja nimettiin uudelleen Polar Explorer.

*Lähde: DDG Hansa

FAQ

Useimmat kysymykset ja vastaukset

Kyllä, voit valita nouto- ja palautuspaikan varausprosessin aikana. Hinta lasketaan sen mukaan. Matkatavarasi säilytetään bussissa kiertueen aikana. 

Kyllä, kun tulet bussillamme, voit säilyttää matkatavarasi bussissa koko matkan ajan. Matkatavaroille ei vaadita erityistä varausta.

Kyllä, voit kulkea omalla autolla ja pysäköidä maksutta risteilyterminaaliin. Suomen ja Ruotsin välillä ei ole varsinaista rajaa, rajan kautta voi ajaa taukoamatta.

Risteilylle osallistumiselle ei ole ikärajaa, kaiken ikäiset lapset ovat tervetulleita mukaan!
Survival-pukuja on saatavana koossa 125 cm, joten jos lapsesi on lähellä 125 cm, hän osaa uida. On vastuullisen miehistön jäsenen päätettävissä, onko lapsi tarpeeksi aikuinen ja onko lapselle turvallista uida. 

Ei, kaksikerroksinen selviytymispuku, jonka puet tavallisten vaatteiden päälle, pitää sinut eristettynä kylmältä vedeltä.
Uiminen on vapaaehtoista, joten jos ei huvita, ei sitä tarvitse harrastaa.

Merijäällä kävely on sallittua vain, kun jää on kiinteää ja vähintään 20 cm paksu. Alkutalven risteilyt eivät välttämättä salli jäällä kävelyä.
Kapteeni tekee päätöksen, milloin jäällä on turvallista kävellä kullakin risteilyllä.

Alukseen ei pääse pyörätuolilla, koska aluksen ympärillä on korkeat kynnykset, jotka vaaditaan vedenpidätykseen tulvan sattuessa.

Lounas laivalla voidaan lisätä erikoishintaan 20 € per henkilö tilattaessa bussikuljetuksen kanssa. Lounas laivalla ilman varausta 25 €.
Välipaloja ja juomia voi ostaa laivan kahvilasta.

Gluteeni- ja laktoosi-intoleranssi huomioidaan kaikissa aterioissa. Kasvisruokaa on tarjolla.

Suomen ja Ruotsin välillä ei ole rajavalvontaa, ajo sujuu taukoamatta. Vaikka satunnaista tarkistusta voi tapahtua. Ota mukaan myös voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Jos sinulla on Schengen-viisumi, sama viisumi pätee molempiin maihin ja kertatuloviisumi pätee myös veljien ylittämiseen Schengen-alueella useita kertoja. 

Mikäli Suomen tai Ruotsin raja suljetaan hätäsulun vuoksi, kaikki risteilyt perutaan ja maksusi palautetaan kokonaisuudessaan. 
Jos maa, josta matkustit, sulkeutuu ja matkustaminen maan ulkopuolelle on kiellettyä vapaa-ajan syistä, sovelletaan normaalia peruutusehtoa.
Suosittelemme ostamaan matkavakuutuksen, joka kattaa COVID-taudin, terveydentilan tai muiden matkustamista estävän tilanteen aiheuttamien peruutusten aiheuttamat kulut.

Peruutusmaksua ei veloiteta, jos peruutat varauksesi vähintään 31 päivää ennen risteilyn lähtöä.
Varausmaksuja 25 € per henkilö ei palauteta. 
Jos peruutat 30 päivää ennen risteilyn lähtöä tai myöhemmin, veloitetaan 100 % peruutusmaksu.
Jos myöhästyy risteilyn lähdöstä tai bussin nouto, joka johtaa lähdön myöhästymiseen, veloitetaan 100 % peruutusmaksu.
Peruutusmaksut veloitetaan, jos peruutus jostain syystä, mukaan lukien COVID-19:stä ja lääketieteellisistä syistä johtuvat rajoitukset.
Suosittelemme ottamaan matkavakuutuksen, joka kattaa terveydellisistä syistä tai muista matkustamista estävästä syystä aiheutuvat peruutukset.

Mikäli jäänmurtajaristeilymme peruuntuu sääolosuhteiden tai matkustajapulan vuoksi, sinulle tarjotaan vaihtoehtoinen risteilypäivä tai -aika.
Jos mikään vaihtoehtoisista vaihtoehdoista ei sovi sinulle, saat täyden hyvityksen.

Emme käytä alennuskuponkeja. 
Pidämme hintamme mahdollisimman alhaisina, jotta kaikki voivat osallistua.