Polar Explorerin tarina

Suurin osa matkustajistamme ei ole koskaan aiemmin navigoinut jäänmurtajalla, poikkeuksia toki on, mutta suurin osa heistä ei koskaan kuvitellut olevansa jäänmurtajalla.
Jäänmurtajat näyttävät yleisesti ottaen kaukaiselta alukselta, jossa vain harvat ihmiset, kuten tiedemiehet, tutkijat, laivaston jäsenet, erikoistuneet miehistöt ja niin edelleen, ovat voineet navigoida. Se, että voimme tuoda tällaisia ​​laivoja lähemmäksi ihmisiä, jotka haluavat kokea jotain erilaista, on hämmästyttävää, sillä niin tehdessämme matkustajamme voivat ymmärtää paremmin kuinka kaunis ja monimutkainen planeettamme on.
Jollekin, joka tulee kaukaisesta paikasta jäänmurtajaristeilylle Lapissa, kokemus arktisesta olosta ja jäätyneestä merestä on täysin eksoottista! On ihmeellistä liittyä jäänmurtajalaivaan, joka pystyy navigoimaan jäällä merellä, nähdä isojen jääpalojen siirtämisen pois rungosta, jopa päästä kuuntelemaan ääntä, jota jää murtuessaan tekee. Voimme nähdä siitä valokuvia, elokuvia ja dokumentteja, mutta se, että voimme kokea sen itse, on aivan uusi kokemus, näemme sen jokaisella risteilyllä.
Kautta historiamme ihmisten on täytynyt oppia selviytymään ankarissa olosuhteissa. Ennen jäänmurtajien keksimistä oli äärimmäisen vaikeaa navigoida jäätyllä merellä, mikä merkitsi merkittäviä huoltoongelmia maissa, joissa talvet saattoivat jäädyttää meren helposti. On huomattavaa ajatella, että ensimmäiset jäänmurtajat rakennettiin vasta 1800-luvun lopulla. Tietenkään ne eivät olleet niin kehittyneitä kuin nyt, mutta silti se oli valtava hetki uudemmassa historiassamme.
Polar Explorer rakennettiin Hampurissa, Saksassa vuonna 1976, ja se toimi ennen ankkurinkäsittelyn hinaajana ja huoltoaluksena. Yksi Polar Explorerin erityispiirteistä on, että se on monitoiminen jäänmurtaja, mikä tarkoittaa, että se voi navigoida jopa avovesillä.
Teollisen elinkaarensa aikana se hinasi suuria proomuja ympäri maailmaa Norjasta Brasiliaan asti. Se käsitteli myös öljynporauslautojen ankkureita aivan Jäämerellä ja toi tarvikkeita, kuten ruokaa ja vettä, öljynporauslautojen miehistöille. Ajatus, että tämän kokoinen laiva voi nyt olla avoinna ja saatavilla matkailijoille kaikkialta maailmasta, kokea itse jään murtuminen on ainutlaatuinen kokemus.
Näemme "vau!" matkustajiltamme heti, kun he nousevat pois busseista tai autoista ja näkevät Polar Explorerimme ensimmäistä kertaa. He kaikki kiirehtivät saamaan täydellisen valokuvan Polar Explorerin taustalla.
Ja se on ensimmäinen "vau!", koska risteilyn aikana tulee monia muita.

FAQ

Useimmat kysymykset ja vastaukset

Kyllä, voit valita nouto- ja palautuspaikan varausprosessin aikana. Hinta lasketaan sen mukaan. Matkatavarasi säilytetään bussissa kiertueen aikana. 

Kyllä, kun tulet bussillamme, voit säilyttää matkatavarasi bussissa koko matkan ajan. Matkatavaroille ei vaadita erityistä varausta.

Kyllä, voit kulkea omalla autolla ja pysäköidä maksutta risteilyterminaaliin. Suomen ja Ruotsin välillä ei ole varsinaista rajaa, rajan kautta voi ajaa taukoamatta.

Risteilylle osallistumiselle ei ole ikärajaa, kaiken ikäiset lapset ovat tervetulleita mukaan!
Survival-pukuja on saatavana koossa 125 cm, joten jos lapsesi on lähellä 125 cm, hän osaa uida. On vastuullisen miehistön jäsenen päätettävissä, onko lapsi tarpeeksi aikuinen ja onko lapselle turvallista uida. 

Ei, kaksikerroksinen selviytymispuku, jonka puet tavallisten vaatteiden päälle, pitää sinut eristettynä kylmältä vedeltä.
Uiminen on vapaaehtoista, joten jos ei huvita, ei sitä tarvitse harrastaa.

Merijäällä kävely on sallittua vain, kun jää on kiinteää ja vähintään 20 cm paksu. Alkutalven risteilyt eivät välttämättä salli jäällä kävelyä.
Kapteeni tekee päätöksen, milloin jäällä on turvallista kävellä kullakin risteilyllä.

Alukseen ei pääse pyörätuolilla, koska aluksen ympärillä on korkeat kynnykset, jotka vaaditaan vedenpidätykseen tulvan sattuessa.

Lounas laivalla voidaan lisätä erikoishintaan 20 € per henkilö tilattaessa bussikuljetuksen kanssa. Lounas laivalla ilman varausta 25 €.
Välipaloja ja juomia voi ostaa laivan kahvilasta.

Gluteeni- ja laktoosi-intoleranssi huomioidaan kaikissa aterioissa. Kasvisruokaa on tarjolla.

Suomen ja Ruotsin välillä ei ole rajavalvontaa, ajo sujuu taukoamatta. Vaikka satunnaista tarkistusta voi tapahtua. Ota mukaan myös voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Jos sinulla on Schengen-viisumi, sama viisumi pätee molempiin maihin ja kertatuloviisumi pätee myös veljien ylittämiseen Schengen-alueella useita kertoja. 

Mikäli Suomen tai Ruotsin raja suljetaan hätäsulun vuoksi, kaikki risteilyt perutaan ja maksusi palautetaan kokonaisuudessaan. 
Jos maa, josta matkustit, sulkeutuu ja matkustaminen maan ulkopuolelle on kiellettyä vapaa-ajan syistä, sovelletaan normaalia peruutusehtoa.
Suosittelemme ostamaan matkavakuutuksen, joka kattaa COVID-taudin, terveydentilan tai muiden matkustamista estävän tilanteen aiheuttamien peruutusten aiheuttamat kulut.

Peruutusmaksua ei veloiteta, jos peruutat varauksesi vähintään 31 päivää ennen risteilyn lähtöä.
Varausmaksuja 25 € per henkilö ei palauteta. 
Jos peruutat 30 päivää ennen risteilyn lähtöä tai myöhemmin, veloitetaan 100 % peruutusmaksu.
Jos myöhästyy risteilyn lähdöstä tai bussin nouto, joka johtaa lähdön myöhästymiseen, veloitetaan 100 % peruutusmaksu.
Peruutusmaksut veloitetaan, jos peruutus jostain syystä, mukaan lukien COVID-19:stä ja lääketieteellisistä syistä johtuvat rajoitukset.
Suosittelemme ottamaan matkavakuutuksen, joka kattaa terveydellisistä syistä tai muista matkustamista estävästä syystä aiheutuvat peruutukset.

Mikäli jäänmurtajaristeilymme peruuntuu sääolosuhteiden tai matkustajapulan vuoksi, sinulle tarjotaan vaihtoehtoinen risteilypäivä tai -aika.
Jos mikään vaihtoehtoisista vaihtoehdoista ei sovi sinulle, saat täyden hyvityksen.

Emme käytä alennuskuponkeja. 
Pidämme hintamme mahdollisimman alhaisina, jotta kaikki voivat osallistua.